Expanded Text Ads zijn gearriveerd

Twee weken geleden (26 juli j.l.) werd wereldwijd de Expanded Text Ads (ETA’s) uitgerold door Google. Met deze optie kunnen we 45 meer tekens kwijt in de Google AdWords advertenties. En daar moeten we snel mee aan de slag, want per 26 oktober 2016 worden de huidige standaard text ads niet meer geaccepteerd door Google.

Wat zijn de mogelijkheden van Expanded Text Ads

Zoals aangegeven zijn er 45 meer tekens te gebruiken in de nieuwe ETA’s. Dat is natuurlijk een voordeel, omdat je meer informatie kwijt kunt en daardoor een relevantere advertentie kunt creëren. Daarnaast krijgen de advertenties meer body, waardoor ze aantrekkelijker worden om op te klikken, wat de CTR positief zou moeten beïnvloeden. Maar wat is er nieuw?
Zoals in de afbeelding hieronder is te zien, zijn er meer opties. Zo kunnen we nu twee koppen gebruiken van elk 30 tekens en hebben we voor de zichtbare url nu ook de mogelijkheid om een extra niveau toe te passen. Dat was voorheen niet zo. Als laatste is de omschrijving teruggebracht naar één veld waarin we 80 tekens mogen gebruiken. Uiteraard zijn de ETA’s ook nog uit te breiden met de verschillende advertentie-extensies.

extended text ads

Wat moeten we weten?

Er zijn een aantal kleine aandachtspuntjes waar je op moet letten als je aan de slag gaat met Expanded Text Ads.

  • De koppen kunnen afgebroken worden op basis van de breedte van het scherm van de gebruiker. Net als bij de organische resultaten van Google meet Google meer in pixels dan in tekens. Dat betekent dat titels met heel veel i’s meer tekens toont dan titels met heel w’s.
  • Ook je beschrijving kan afgebroken worden om deze reden.
  • Keyword Insertion mag in beide koppen gebruikt worden. We raden echter aan om dit in één van beide koppen te doen, zodat de advertenties niet volgepropt worden met keywords.
  • De optie Apparaatvoorkeur is verdwenen bij ETA’s.

De eerste resultaten

We zijn druk bezig om voor onze klanten te testen hoe we Expanded Text Ads het beste in kunnen zetten, zodat we klaar zijn voor 26 oktober. Vooralsnog laten de eerste resultaten geen wonderlijke verschillen zien, we zien zowel positieve als negatieve verschillen en kunnen daar nog geen uitslag aan verbinden. Het Amerikaanse bureau Merkle heeft hun eerste testen al wel gepubliceerd en zien met name non-branded positieve resultaten op desktop. Echter zien zij op branded termen zelf een daling van de CTR. De ETA’s zijn dus nog geen onverdeeld succes, maar zullen gebruikt moeten worden.

Internet Seven is Google Partner

Internet Seven is Google Partner

Het heeft even geduurd, maar inmiddels heeft Internet Seven de officiële Google Partner status bereikt. Dat betekent dat we voldoen aan de normen van Google op het gebied van prestaties, certificering en uitgaven.
Lees meer

Abilities van een webpagina

Hebben jouw pagina’s deze 4 ABILITIES?

Om het maximale resultaat uit online te halen moet de bezoeker met elke (belangrijke) pagina (ook blogposts en nieuwsberichten) iets kunnen doen. De gezochte informatie vinden, converteren, liken en sharen. Met deze 4 abilities creëer je meerwaarde voor je bezoekers.
Lees meer

Bing schakelt over op HTTPS

Bing schakelt deze zomer over op https in plaats van http. Microsoft, de eigenaar van de online zoekmachine, heeft hiervoor gekozen om zijn gebruikers een veiliger zoekverkeer te kunnen bieden. Overigens was het bij Bing al sinds eind 2013 mogelijk om het zoekverkeer te laten coderen, maar binnenkort zal het bedrijf de communicatie via internet dus standaard versleutelen.
Lees meer

seo

Hoe vaak log jij in op Google Mijn Bedrijf?

Moet je deze vraag met “nooit” beantwoorden? Dan zou ik dat maar snel eens weer gaan doen. Google heeft namelijk aangegeven dat je dan het risico loopt om je geverifieerde status te verliezen en je er daardoor geen gebruik meer van kan maken, mits je de vermelding weer verifieert uiteraard.
Lees meer

Internet Seven lanceert Voetbaldeals.com

Het is eindelijk zover. In samenwerking met Harm Jan Bosscher en Niels de Vries lanceren we Voetbaldeals.com; de beste aanbiedingen voor een fantastisch voetbalseizoen!

Nog een aanbiedingensite?

Ja, we lanceren nog een aanbiedingensite. Waarom? Omdat de aanbieding voor veel bedrijven nog steeds een fantastisch middel is om klanten aan te spreken en kennis te laten maken met hun (web)winkel, dienstverlening of product. En een goede aanbieding doen bij een externe site, die er alles aan doet om zoveel mogelijk voor je te verkopen op no cure no pay basis, kan niet anders dan rendabel zijn.

Maar ook de consument heeft er baat bij. Het idee moet zijn dat iedere voetballer, zowel passief als actief, een fantastisch voetbalseizoen moet kunnen ervaren. Een nieuw trainingspak of toch een keer een voetbalreis naar Engeland of Spanje voor een goede prijs. Als wij als Voetbaldeals.com een sterke community op kunnen bouwen, kunnen een heleboel voetballers net iets meer genieten van hun favoriete sport.

Suggesties?

Heb je suggesties voor aanbiedingen of moeten we verbeteringen doorvoeren op de website? We horen het graag in de comments, of via info@voetbaldeals.com.

Waarom kiezen voor een bedankpagina?

Een belangrijke laatste stap in het conversieproces is dankjewel zeggen. Je denkt misschien dat je er al bent, als een websitebezoeker jouw contactformulier heeft ingevuld, maar zonder bedank-pagina laat je een heleboel kansen liggen.

Er zijn twee manieren om te bedanken: met een berichtje of met een complete pagina. Een berichtje verschijnt vaak in plaats van het zojuist ingevulde formulier en zegt niets anders dan bedankt, maar word je na het invullen doorgestuurd naar een complete bedank-pagina, dan zijn er vele extra conversiemogelijkheden. Met een goed ingerichte bedank-pagina kun je informatie verzamelen die meer inzicht geeft in je klantenkring. Deze informatie kun je vervolgens gebruiken om bijvoorbeeld je content strategie aan te passen.

Lees meer

Combineer keywords voor succesvolle AdWords campagnes

Zonder de juiste zoekwoorden heeft een AdWords campagne geen enkele zin. Alles draait om de juiste keywords en om het combineren ervan. Je haalt het meeste rendement uit je AdWords campagne als je de voor jou relevante zoekwoorden op een slimme manier met elkaar combineert.

Om dit te doen moet je wel weten welke keyword combinaties je kunt maken en wat het effect is. In de onderstaande tabel zie je de basisregels die Google hanteert en die je in je achterhoofd moet houden bij het opzetten van een PPC campagne.
Lees meer

seo

3 simpele linkbuilding tips

Het verbeteren van de vindbaarheid van je website doe je onder andere door de techniek van de website te verbeteren, goede webteksten te schrijven, maar ook door links van andere sites te verzamelen of te verdienen: linkbuilding. Hier vind je drie simpele tips om makkelijk de vindbaarheid van je website te verbeteren.
Lees meer

7 effectieve e-mailmarketing tips

Als het gaat om online invloed dan wint een e-mail het nog steeds van sociale media. Uit research van SocialTwist bleek dat mailingen beter worden gelezen dan tweets en posts op Facebook. De resultaten laten zelfs een heel groot conversieverschil zien. Van de 300.000 nieuwe klanten was 50,8 procent via e-mail overtuigd, tegen 26,8 procent op Twitter en 22 procent via Facebook. Geen overbodige luxe dus, goede e-mailmarketing.
Lees meer